Friday 23 December 2011

RinDu.

Begitu pntas masa berlalu, pejam celik, kini aku sudah bergelar mahasiswi.
Masih jelas kenangan2 lalu di benak.masihku ingat teman rapatku di sekolah menengah.Detik2 yang sentiasa
ku nanti untuk berulang kembali.Tidak! itu semua mustahil untuk berulang kembali.Tangisan dan linangan
serta titisan air mata menjadi teman , dikala waktu begini.Sentiasa ku cuba menepis untuk mengingati
kenangan manis yang lalu, apakan daya ....
Dahulu, aku seorang pengawas sekolah di SMKSP,Gombak.Kehidupanku di ting.1 telah banyak mengajarku erti kesabaran.Biarpun suatu ketika dulu, aku berkeras untuk tidak belajar d SMKSP, kerana berjauhan dengan keluarga,namun kini..sekolah itu yang telah melahirkan aku seorang yang berjaya dlm PMR 2007.
Alhamdulillah..Di sana, aku tidak belajar banyak tentang kehidupan.Aku cuma, pergi kelas, pulang kelas..
Aku telah ditakdirkan untuk mengenal mujahidah asri, syaira aimi, zaffan ariffin, dan lain2.
Mereka antara teman rapatku di sana. Memandangkan mujahidah seorang pengawas dan kami sekelas,
jadi kami rapat.Mujahidah seorang yang caring, sangat mengambil berat, pandai bercakap dan digemari serta disayangi guru kerana sifatnya yang peramah.Apa yang kurang best tentang mujahidah, dia seorang yang kuat menangis, bukan menangis kerana homesick.menangis jika bergaduh.Aduss..
Kami selalu berehat bersama dengan Aqilah Zakaria, Syakirah Azami ..dll. Pokoknye, kami lah orang yang terawal berada di kantin semasa rehat.KAMI!! upss.tambahan, Mujahidah ialah seorang yg kuat makan, ^__^ Di sana aku suka beriadhah di waktu petang. Dulu, mase form 2, aku selalu jog ngn muja ,round skola.naik form 3 .xlarat da.*berat naik lgi* kdg2, aku beriadhah dengan rakan sekelas..wawa nazri, awadah, syue, sarah alia.syifa', ainnur ,tasha, dll sentiasa di hati.Mereka sangat sporting dan kelakar.Aku sangat beruntung mengenali mereka.^__^ alhamdulillah.Begitu cepat masa berlalu, PMR semakin hampir, stay up punye stay up.revise punye revise.tdo pun banyak juge.hihi~ alhamdulillah aku mndpt 9a .Aku mendapat tempat di SMAPL,negeri sembilan. *jauhnyeeeee!!!!(time tulah) ..hrm.aku pernh tanye mak aku dulu, kalau cemrlang PMR, n kalo dpt tawrn.kite xnk pergi tau! mak aku kate.suke hati lah. Tapi bila dapat keputusn, n dapat tawrn ke SMAPL, mama suruh pergi. ( i_i) sdihh!! Tp, mcm nk try kehidupan di sana..kehidupan dengan kehidupan sekeliling orang yang bertudung labuh.Muja, maaf, aku trpaksa tinggalkn,
Tapi, mase tu, x rase sangat rndu kat kwn2.yang rse nak balik SMKSP bila dah gi SMAPL.
Bila da dftar di SMAPL, perkara pertama yang aku hdapi ialah mengenali insan ini. Puteri, Minu, Suhaila,Mila,Anem,Jihan,Tiqah,Dijah,dll.Aishah Qielah dan Mimi.Mereka ialah rakan seumurku yang diwarkan masuk ke SMAPL.Di  SMAPL, AKU telah belajar BANYAK perkara yang sedikit sebanyak mematangkan aku.Persahabatan, ialah salah satu darinya .Aku sangat2 bersyukur mengenali mereka kerana mereka telah banyak membantu, terutamanye Puteri Sollehah. Aku menganggap puteri seorang rakan baik kerana dia sering menaikkan semangat, dan menceriakn keadaan.Puteri seorang yang sangat pandai,
pandai bertutur,speaking, debat, dari segi akademiknya lagi hebat! kdg2 aku terase aku xlayak nak belajar dengan pu3 sebab, puteri ni memang hebat orangnye.aku xkn sesekali belajar dgan pu3,dan dijah.teapi,kdg2 terpaksa juga,*malu rsenye* Mase hari first aku dftar di SMAPL, aku dah setkan niat dan azam yang aku akan belajar bersungguh-sungguh! kerana aku akan menyambung pelajaranku ke luar negara!itulah azamku dulu!tetapi, dimanakah silapnya, aku lalai dan leka.alpa.ntahlah.Pada waktu SPM semakin hampir, dapatku rasekan yang keputusanku takkan pergi jauh.study last minute, aku ingat lagi.pada waktu akhir2 nk SPM.aku nk stay up,dan aku lalu di bilik sebelah(bilik pu3 dan dijah).Mereka dah tidur. Dalam atiku, xpelah.mereka dah pandai.aku ni ha,sape soh men2.hmm.STOP KAT SPM**xde mood
akhir tahun 2009,kami telah menghadapi SPM.aku sedar yang aku bakal keluar dr SMAPL untuk selamanya!
Dan aku tahu aku juga bakal menghadapi satu lagi perpisahan ..........

No comments:

Post a Comment